האם אתם יודעים מה העמוד הכי מושך באתר שלכם? כמה זמן בממוצע הגולשים נשארים לקרוא את התוכן שלכם? כמה אנשים בכלל גולשים באתר ברגע נכון? הכירו את גוגל אנליטיקס!
גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי שמאפשר לי למדוד עבורכם את הכניסות לאתר ולעקוב אחר מקורות התנועה אל האתר. בעברית הוא נקרא גוגל ניתוחים, שם שמתגלגל קצת פחות טוב על הלשון ולכן הוא פחות נפוץ בלקסיקון של אנשי המקצוע.
בפשטות, גוגל אנליטיקס מלמד אותנו כמה דברים מעניינים:
•מי מבקר באתר שלכם: מה הגיל, המין, המיקום ותחומי העניין של הגולשים שלכם.
•מאיפה הם הגיעו אל האתר: פייסבוק, אינסטגרם, קישור פרטי שנשלח, דיוור במייל, הופעה אורגנית בגוגל, יוטיוב ועוד.
•מה הגולשים עושים באתר: איך הם מתנהגים, על מה הם לוחצים יותר, כמה זמן בממוצע הם נשארים בעמוד מסוים, איזה חלק באתר גורם להם לצאת, איזה חלק משאיר אותם בפנים ועוד נתונים נוספים.
אין סוף להצלבות הנתונים שאני יכולה עבורכם להפיק מגוגל אנליטיקס, זה ממש עולם שלם של מידע. המידע הזה יספק לכם בסיס טוב להסקת מסקנות ותובנות עמוקות על הלקוחות שלכם. ייתכן ואפילו תגלו קהל חדש ומפתיע, שלא חשבתם שיתעורר ביקוש מצדו!
בעזרת הנתונים שאני מפיקה עבורכם תוכלו להבין בדיוק באיזה שלב בתהליך המכירה נתקעת או עובדת פחות טוב ולתקן, תוכלו לגלות באיזה שלב הלקוחות פשוט נוטשים את האתר ולשנות את העמוד בהתאם, כדי לגרום לנטישה להפסיק.
גוגל אנליטיקס מאפשר לא רק למצוא כשלים, אלא גם פלוסים שאפשר למנף. יחד נבין מה עובד ממש טוב, מה משאיר את הגולשים באתר ומה מושך כניסות לאתר– ואז נוכל לחקות את האלמנטים האלו במקומות נוספים ברחבי האתר.
תוכלו לחדד פלאים את האסטרטגיה השיווקית שלכם ולהבין בדיוק מאיפה מגיעה מסה של לקוחות, ואיך הקבוצות מתנהגות באתר לפי חלוקה למקורות הגעה.
יש מאות פרמטרים לניתוח- אתם בוחרים על מה הדגש, ואין סוף לערך שאפשר להפיק מהניתוח של גוגל אנליטיקס.
חשבו על מוצר שהושק לפני 100 שנה, האם המשווקים שלו היו שמחים לדעת בדיוק באיזה שלב הלקוח הפוטנציאלי מתחרט ומחליט שלא לקנות בסוף? בדיוק.
האם הם היו שמחים לדעת בוודאות שנשים בגילאי 20-25 נוטות להתעניין במוצר אחד בחנות שלהם ונשים בגילאי 30-35 מתעניינות לגבי אחד אחר? בטוח שכן.
ומה לגבי ההגעה לחנות, כמה יקל עליהם לדעת שלפחות 70% הגיעו דרך פלאיירים שחילקו ברחוב, ו-30% הנותרים מתחלקים בין מודעה בעיתון לבין שמועות מפה לאוזן? זה כבר ממש נתון הצגה!
אנחנו חיים בעידן הכי תומך שיווק ומכירה שיש. מומלץ בחום לעבוד באופן שוטף מול גוגל אנליטיקס על מנת לשפר, להתאים ולדייק את הפעילות בהתאם. בכל זאת, הוא מותקן ביותר מ-80% מהאתרים בעולם ויש לזה סיבה.