שאלה נפוצה מאוד שלקוחות שואלים אותי היא "למה אני צריך מיתוג, לוגו זה לא מספיק?" שאלה מעולה. העניין הוא, שאתם רוצים להעביר מסר. אתם רוצים לומר ללקוחות שלכם מי אתם, מה ואיך אתם עושים והכי חשוב – למה אתם עושים את זה. מסרים עוברים בצורה ויזואלית בעוצמה חזקה פי כמה מכל צורה אחרת! זו הסיבה שעיצוב גרפי נכנס כמעט בכל תחום היום. המסר עובר אל הלקוחות שלכם דרך עטיפה שלמה של שפה עיצובית ולא רק דרך הלוגו, מוצלח ככל שיהיה, החל מהשנייה הראשונה שנחשפו אליכם.
שיאומי השקיעו 300,000$ בתהליך מיתוג שכלל שינוי קטנטן בלוגו שלהם! במאי 2021 החברה שילמה עבור מיתוג מחדש סכום ששווה לשכר חודשי של כמה מנהלים בכירים בחברה יחד, זה רק מראה את החשיבות של מיתוג נכון ועטיפה ויזואלית.
שפה ויזואלית אחידה יוצרת באופן מידי תחושה של מקצועיות, היא חוסכת מאמץ בהסברה – היא עושה עבורכם את העבודה. לוגו מקצועי שמשדר את הערכים של העסק הוא מאסט, אין בכך ספק, יחד עם זאת אחידות והתאמה של השפה העיצובית לפעילות העסק היא משמעותית באותה המידה.
לדוגמא במיתוג של MIKOOM הלקוח ציין שחשוב לראות בלוגו את האייקון של מיקום
מכיוון שלקוחות מאירופה וארה"ב לא מכירים את המילה מיקום בעברית.
תוכן ויזואלי מעורר מחשבות ותחושות אוטומטיות בקרב האנשים שצופים בו, בשונה מטקסט בו צריך רגע לעבד את המידע עד שהמוח מסיק מסקנה. לדוגמא: קראתי על עורך דין פלילי שנמצא במקצוע כבר 30 שנה ולכן אני מסיקה מכך שהוא מקצוען – יש כאן צורך לעבד מידע ולהסיק ממנו את המסקנה. בחשיפה לתוכן ויזואלי לעומת זאת, המסקנה מתקבלת אצלנו באופן מידי, לא מודע וללא צורך ב"גישור" המידע – זו הסיבה לכך שקשה מאוד לשנות רושם ראשוני. הלקוח הפוטנציאלי כבר מקבל מכם מסרים מרגע שנחשף אליכם – ורצוי שאלו יהיו המסרים הנכונים.
לדוגמא נופית ביקשה שהלוגו שלה ישדר את מה שהסלוגן אומר לכן החץ לוקח חלק חשוב במיתוג.
בדיוק בשביל זה אני כאן. מיתוג הוא תהליך משמעותי שאנחנו עושים יחד, במהלכו אני מפיקה עבורכם שפה עיצובית ייחודית שנשארת אתכם להמשך הדרך. בסוף התהליך תקבלו מיתוג אחיד שמותאם בדיוק לעסק: פונט, לוגו, צבעים, צורות, מסרים ועוד. באתר קיים מסמך אפיון שאותו תוכלו כבר למלא. בשאלון קיימים דגשים שיכוונו אתכם איך למלא אותו על מנת שאוכל להכיר טוב יותר את העסק, אופיו, ערכיו ומטרותיו. השאלון יעזור לנו להפיק את המיטב מתהליך המיתוג, אז כדאי להשקיע בו מחשבה ועומק. לאחר מכן השרביט עובר אליי ואני ממשיכה לעבודה מרתקת על מיתוג העסק!
לדוגמא בלוגו של TOP SCAN היה צורך להדגיש את עניין הרחפן כי זהו הסממן שמבדל את העסק מהמתחרים שלו, אך הלקוח קיבל עיצוב אחד ללא אייקון כדי לייצר מגוון רחב יותר של אפשרויות שונות.
ייתכן שכדאי לחדד את האסטרטגיה העסקית. נוכל לעלות לשיחת אסטרטגיה של חצי שעה בעלות של 50 שקלים, אותם תקבלו בחזרה ברכישה הבאה. בשיחה נפצח את המהלכים יחד: מי קהל היעד האידיאלי, מה נמכור לו, מה יתרונות המוצר, חולשות, איך אפשר לבדל את העסק מהמתחרים, מבחינת מוצרים, צבעים, צורות, מסרים שכדאי להעביר ועוד.
ההחלטה לקחת את העסק צעד קדימה שמורה לאלו שיודעים לעשות זאת נכון.
אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, וזה אכן ממש ככה.